Doncs bé, si em poso a dubtar sobre aquesta qüestió, és a dir, sobre el ‘jo’ estic dubtant, però no estic dubtant del jo sinó que estic dubtant sobre una qüestió que m’afecta a mi però que no recau directament sobre el ‘jo’. Es pot dubtar d’infinitat de coses, sobretot de les coses sensibles que són les que més enganyen com va dir Descartes ja que algun cop t’enganyen i si ho fan un cop ho poden fer molts i més perquè estan sotmeses a canvi i no romandran invariables, però estic d’acord amb el que va dir Descartes sobre el cogito, que no es pot dubtar sobre el jo, perquè al cap i a la fi és el jo qui dubta, per tant el ‘jo’ sempre romandrà invariablement i si penses i dubtes, perquè ets tu el subjecte d’ambdues accions vol dir que el ‘jo’ és indubtable.
dimarts, 23 de febrer del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada